2001 Lamborghini Murciélago

Lamborghini2001
Murciélago


  • 5de Murciélago ooit gemaakt
  • Handgeschakelde versnellingsbak
  • Eerste lak (Nero metallic)
Prijs op aanvraag
Informeer nu
Deel deze wagen

In 2001 had Lamborghini een opvolger nodig voor hun immer populaire Diablo. Hun nieuwe auto moest het vlaggenschip van het bedrijf worden, een auto die de nalatenschap van de autofabrikant zou voortzetten in een tijdperk van steeds betere techniek en technologie. Op dat moment gebeurde er ook iets groots achter de schermen van de autofabrikant, want autogigant Audi nam het bedrijf in 1998 over, samen met Bentley en Bugatti. De nieuwe auto zou het eerste nieuwe ontwerp in elf jaar zijn en de allereerste sinds de overname door Audi. Onnodig te zeggen dat Lamborghini onder druk stond om iets op de markt te brengen dat de wereld nog nooit eerder had gezien. Na bijna vijf jaar plannen en ontwerpen was Lamborghini klaar om hun nieuwste meesterwerk uit te brengen, de Murciélago! Lamborghini's zijn altijd extreem geweest. Extreem mooi. Extreem snel. Extreem extravagant. Als voorloper van de Aventador heeft de Lamborghini Murciélago echter iets extra's. Deze auto is ontworpen door de Belg Luc Donckerwolke en straalt een unieke stijl en uitstraling uit die hem nog begeerlijker maken voor wie hem echt kan waarderen.

Onze Lamborghini Murciélago is de 5e die ooit is geproduceerd en een van de slechts 65 die in zijn eerste jaar zijn gemaakt. Als een van de eerste exemplaren speelde hij een cruciale rol in het inluiden van het supercar-tijdperk voor Lamborghini. Rauw, analoog en puur, het is een waar meesterwerk voor de bestuurder. Deze auto markeert het einde van een tijdperk voor Lamborghini en is het laatste V12-model met een handgeschakelde versnellingsbak. Voordat we verder gaan: ja, deze Murcielago heeft de ongelooflijk gewilde handgeschakelde zesversnellingsbak! De auto werd voor het eerst geleverd aan Alberto Garnerone op 12/12/2001 door Pole Position in Turijn. Alberto Garnerone was eigenaar van een bedrijf dat gespecialiseerd was in signaallampen (zoals politiestroboscopen of amberkleurige alarmlichten), maar hij stond nog meer bekend om zijn passie voor auto's. Hij had een van de grootste luxe auto's van Europa. Hij had een van de grootste verzamelingen luxe auto's van die tijd, met meer dan 300 voertuigen waaronder een Ferrari Enzo, Ferrari F50, Maserati MC12 en verschillende andere en Italiaanse supercars. Toen hij hoorde over de creatie van Lamborghini's nieuwe meesterwerk, wist hij dat hij een van de eerste ter wereld moest bezitten. Zoals we weten, staan Italianen bekend om hun verfijnde smaak, en dat zie je ook terug in deze auto. Hij werd afgewerkt in het prachtige Nero Metallic, dat alleen maar mooier wordt wanneer het licht wordt, aangevuld met een optioneel tweekleurig interieur in Nero & Crema en een Lift-systeem. Hoogstwaarschijnlijk werd Alberto geïnspireerd door de auto die hij had gezien tijdens de introductie van de Murciélago op de Lamborghini Club. Die auto had dezelfde kleurencombinatie en is nu eigendom van Stephane Ratel, oprichter van SRO Motorsports, die wordt beschouwd als de wereldwijde leider in GT-races.

Vandaag de dag verkeert deze auto in uitzonderlijke staat, met slechts drie vorige eigenaars vanaf nieuw, de eerste lak en een volledig vlekkeloze onderhoudshistorie. Maar hij ziet er niet alleen absoluut prachtig uit; de nauwgezette zorg die aan deze auto is besteed, is duidelijk terug te zien in zijn prestaties. Hij rijdt als een droom. De ongelooflijke 6,2-liter V12 produceert 572 pk en 650 Nm koppel, wat baanbrekend was voor die tijd - en nog steeds is. Hij start moeiteloos en klinkt net zo fantastisch door de dubbele uitlaatpijpen. Wanneer dit beest tot het uiterste wordt gedreven, profiteer je van permanente vierwielaandrijving met een visco-tractiesysteem om hem op de weg te houden, samen met dubbele luchtschoepen die zorgen voor voldoende koeling voor de massieve koolstofkeramische remmen. Maar hij schittert ook op het gebied van accessoires. De auto wordt geleverd met de originele Italiaanse registratie op naam van Alberto Garnerone, evenals:

- Lamborghini etui met afgestempeld serviceboekje en handboek voor de eigenaar
- Complete gereedschapsset, alles aanwezig
- Twee reservesleutels
- Banden oppomp kit
- Gloeilamp kit
- Lamborghini handlamp
- Certificaat van overeenstemming (COC)

Deze auto heeft alles waar een verzamelaar naar kan verlangen. Het feit dat dit een zeer gelimiteerde Murciélago is, een van de eerste ooit geproduceerd, met een handgeschakelde versnellingsbak, originele lak en een complete onderhoudshistorie - deze auto heeft het allemaal!

Interesse in deze Lamborghini?

Laat uw gegevens achter in dit formulier en wij nemen contact met u op!

+32 (0)50/73 75 71
sales@rnrclassics.be

Heb je een gelijkaardige wagen te koop? We zijn geïnteresseerd!

Full name