Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé

Voor wie zijn eerste stap wil zetten in de motorsport maar toch liever dat tikkeltje extra wil is de Jaguar E-type Low Drag Coupe de ideale wagen om zijn debuut te maken in de race wereld. Gemakkelijk te besturen, enorm snel en ziet er buitengewoon goed uit en bovendien weet dit exemplaar op de openbare weg ook enorm goed zijn mannetje te staan. De originele Lindner Nocker heeft een enorm prijskaartje maar daar hebben wij de ideale oplossing voor gevonden :

De wagen is een absoluut exacte ‘toolroom copy’ van de originele en welbekende Lindner/Nöcker E-type Low Drag. Ze werd gebouwd door dé specialist terzake, RS-panels, op hetzelfde moment dat de originele Lindner Nocker door hen gerestaureerd werd en werd dus exact gebouwd zoals het origineel. Volledige aluminium carrosserie, een 340PK sterke motor die bestaat uit een eveneens correcte 3800cc stalen motorblok met een wide-angle cilinderkop, dry-sump smering, etc … zélfs de ongelooflijk zeldzame brede (en FIA-gehomologeerde) achteras is gemonteerd! Bovendien is dit voor zover geweten één van slechts twee (!) E-type Low Drag die de originele en correcte Lucas injectie heeft, een performant, betrouwbaar en onvindbaar systeem. Deze wagen is dan ook in alle opzichten correct, inclusief het FIA gehomologeerde gewicht van net geen 1000kg. Dergelijke perfecte wagens worden effectief gebruikt waarvoor ze gebouwd zijn en zijn dan ook niet enkel mooi maar vooral ook goed, in tegenstelling tot de originelen die vaak enkel nog een showfunctie hebben. Om je een idee te geven van de moeite die de eigenaar zich bij het bouwen van deze wagen getroost heeft: kijk eens naar de nummerplaat van het origineel en dan naar die van onze wagen, zelfs hieraan werd aandacht (en budget) besteed!

Chassisnummer 880400 ook bekend als “9999WK” werd volledig race klaar gemaakt door Blakeney Motorsport. De vorige Amerikaanse eigenaar heeft kosten nog moeite gespaard om dit exemplaar in zijn uitzonderlijk goede toestand te bewaren en dit is tot op de dag van vandaag nog steeds te merken. De wagen werd in opdracht van de eigenaar steeds onderhouden en race klaargezet door het beroemde Bert Skidmore’s Interpid Racing team in Nevada. De motor werd onlangs nog volledig herbouw en verder geoptimaliseerd door Sigma racing en heeft sindsdien slechts enkele honderden kilometers gereden. De Low Drag racete onder naam van de Amerikaanse eigenaar regelmatig mee in de Classic Sports Racing Group maar is ook de Spa Six hours en tal van andere races niet onbekend. Deze wagen is dan ook een gekend en alom gerespecteerd gezicht in de scene, een absolute winnaar en eyecatcher voor élk event.

Deze prachtige Jaguar E-type Low Drag komt in aanmerking voor verschillende wereldwijde (race -) events waar hij met veel plezier de show steelt, kan ook niet anders als je naar het design en de specificaties van de wagen bekijkt.
Maar let op, zelfs op de weg staat deze uitzonderlijke Jaguar E-type Low Drag zijn mannetje, betrouwbaarheid én sensaties verzekerd!

Wil je net als Lindner & Nöcker het echte racegevoel van de jaren 60 ervaren? Wil je elke tegenstander achter je laten? En het beste van alles, dit doen in een auto die identiek is aan het origineel, maar voor slechts een fractie van de prijs?
Waar wacht je dan nog op? Kom dit unieke exemplaar nu ontdekken bij Rock 'n Roll Classics en wij stomen u met veel plezier klaar voor uw eerste track day met deze Silver Bullet, succes verzekerd!

Interesse in deze wagen?

Contacteer ons
of bel ons +32 50 73 75 71
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé
  • Too late: '62 Jaguar E-type Low drag coupé

Klik op de kleine afbeeldingen om deze te vergroten.