'65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I

€ 249.900

De Ferrari 330 GT 2+2, geïntroduceerd in 1964, kwam er als opvolger de Ferrari 250 GTE 2+2 (Ferrari’s allereerste vierzitter). Doordat het buisvormig chassis 50mm langer is dan zij voorganger, is de 330 GT 2+2 ook een pak comfortabeler en voorziet de achterbak van voldoende beenruimte. Vanwege zijn onafhankelijke ophanging door middel van draagarmen en zijn semi-elliptische opstelling achteraan rijdt deze 330 GT 2+2 boterzacht en toch voldoende sportief. Naast zijn uitzonderlijke rijcomfort en design door Pininfarina ( de 330 GT 2+2 wordt ook wel “The Chinese Eyes” genoemd ), maakte de 330 GT 2+2 ook een grote indruk met zijn prestaties. De opnieuw ontworpen V12-motor uit de 250 GTE 2+2 was goed voor meer dan 300pk bij 6600tpm en een topsnelheid van 245km/h (!), wat Ferrari-waardig en bovendien adembenemend was voor een tourer uit die tijd!
Dit aangeboden exemplaar uit 1965 werd uitgevoerd in het unieke ‘Oro Chiaro’ – goud, wat het design van Pininfarina helemaal tot zijn recht laat komen. Deze 330 bevindt zich vandaag de dag in een uitstekende conditie. De motor start en draait vlot en de versnellingsbak schakelt vloeiend. In tegenstelling tot veel 2+2-wagens van zijn tijd, is er op de achterbank van deze 330GT wél voldoende plaats voor passagiers.
Deze Ferrari voldoet in onze ogen aan alle aspecten van een rasechte ‘prancing horse’: een buitengewoon design, weliswaar door Pininfarina en de colombo-V12-motor die volgens de klassieke Ferrari lay-out vooraan ligt. Deze laatstgenoemde motor geldt als één van de absolute iconen op vlak van motoren, die een prachtig geluid voortbrengt gekoppeld aan de kracht die bij alle toerentallen tentoonspreidt. Na een rit in deze 330 zal je direct merken waarom! Tenslotte kan je met deze Ferrari uitzonderlijk presteren op rally’s alsook op uitje gaan met het gezin!
Deze Prachtige Pininfarina-bodied Ferrari 330 GT 2+2 Series I is nu te koop bij Rock ’N Roll Classics!

Interesse in deze wagen?

Contacteer ons
of bel ons +32 50 73 75 71
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I
  • '65 Ferrari 330 GT 2+2 Series I

Klik op de kleine afbeeldingen om deze te vergroten.